- idUS
- Listar por autor
Listar por autor "Orozco Almario, Inmaculada Concepción"
Mostrando ítems 1-20 de 25
-
Ponencia
Aprendizaje Cooperativo en el Grado en Educación Infantil. Estrategias para su aplicación en el aula
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Editorial Universidad de Sevilla, 2019)Esta comunicación muestra como a través de un ciclo de mejora e innovación docente, el alumnado de cuarto del Grado en ...
-
Ponencia
Diseño Universal y Paisajes de Aprendizaje en el Grado de Educación Primaria. Pautas para una práctica docente inclusiva
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Editorial Universidad de Sevilla, 2020) -
Artículo
Ecologies of Learning for Inclusive Pedagogy in Spanish Secondary Education
Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Moriña Díez, Anabel (Edith Cowan University, 2023)From the theoretical basis of the ecology of learning and inclusive pedagogy, this article explores the activities, ...
-
Artículo
Estrategias metodológicas que promueven la inclusión en educación infantil, primaria y secundaria
Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Moriña Díez, Anabel (Universidad Autónoma de Madrid, 2020)En este artículo se analizan cuáles son las estrategias metodológicas que pone en práctica el profesorado español que ...
-
Artículo
Exploring the beliefs of Spanish teachers who promote the development of inclusive pedagogy
Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Moriña Díez, Anabel (Routledge Taylor & Francis Group, 2020)ABSTRACT This article explores the beliefs of 25 Spanish primary education teachers who develop inclusive pedagogy when ...
-
Artículo
Facilitating the retention and success of students with disabilities in health sciences: Experiences and recommendations by nursing faculty members
Moriña Díez, Anabel; Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Elsevier B.V., 2020)This paper explores the experiences of 19 Spanish faculty members teaching nursing students with disabilities and their ...
-
Ponencia
Fortalezas para la inclusión: Aprendiendo con maestros y maestras de Educación Infantil
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Servizo de Publicacións e Intercambio Científico Campus Vida, 2021) -
Artículo
Health sciences and inclusive pedagogy: a qualitative study exploring educational practices for students with disabilities at Spanish universities
Moriña Díez, Anabel; Orozco Almario, Inmaculada Concepción (OUP, 2021)The number of people with disabilities who study at university is rising. Previous studies have revealed that it is not ...
-
Artículo
How to become an inclusive teacher? Advice from Spanish educators involved in Early Childhood, Primary, Secondary and Higher Education
Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Moriña Díez, Anabel (Taylor and Francis Online, 2023)Through the voices of 100 Spanish teachers from Early Childhood, Primary, Secondary and Higher Education who carry out ...
-
Artículo
Inclusive faculty members who teach student teachers: An analysis from the learning ecologies framework
Moriña Díez, Anabel; Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Taylor and Francis Online, 2021)This qualitative study draws from learning ecologies as a framework of analysis in order to explore the activities, ...
-
Artículo
Inclusive learning strategies at university: The perspective of Spanish faculty members from different knowledge areas
Moriña Díez, Anabel; Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Taylor and Francis Online, 2022)This paper explores the most effective methodological strategies used by inclusive faculty from different knowledge areas ...
-
Artículo
Inclusive pedagogy in Health Sciences Spanish faculties: Educational resources and methodologies for all students
Carballo Delgado, Rafael; Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Cortés Vega, María Dolores (Blackwell Scientific, 2021)This article presents the educational practices carried out by Spanish faculty members of Health Sciences to attend to ...
-
Artículo
Is pedagogical training an essential requirement for inclusive education? The case of faculty members in the area of Social and Legal Sciences in Spain
López Gavira, María Rosario; Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Doménech, Ana (Public Library Science, 2021)Introduction This study investigates the profiles of 25 faculty members of the area of Social and Legal Sciences, from ...
-
Tesis Doctoral
Luces para una educación sin exclusiones: narrativas docentes que enseñan cómo hacer pedagogía inclusiva en Educación Infantil, Primaria, Secundaria y Universidad
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (2022-12-13)Esta tesis doctoral por compendio de publicaciones y con Mención Internacional está cofinanciada por el Ministerio de ...
-
Ponencia
La pedagogía inclusiva como enfoque emergente en las escuelas: Habla el profesorado de educación primaria
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, 2019)Las escuelas demandan un profesorado comprometido que no limite las capacidades de sus estudiantes, sino que dé una respuesta ...
-
Artículo
Pedagogía Inclusiva en Educación Infantil: ¿Cómo descubre el profesorado que hizo bien su trabajo?
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Universidad de Valparaíso. Facultad de Medicina, Escuela de Educación Parvularia, 2019)Esta comunicación contiene algunos avances de una investigación más amplia sobre la pedagogía inclusiva. En esta ocasión, ...
-
Artículo
Pedagogía Inclusiva en Educación Primaria: ¿Cómo evalúa el profesorado?
Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Universidad de Valparaíso. Facultad de Medicina, Escuela de Educación Parvularia, 2019)Esta comunicación pertenece a una investigación más profunda y expone desde las voces de veinticinco docentes que desarrollan ...
-
Artículo
Planning and implementing actions for students with disabilities: Recommendations from faculty members who engage in inclusive pedagogy
Moriña Díez, Anabel; Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Elsevier, 2020)The focus of this paper is to explore the advice given to colleagues by 119 Spanish faculty members who engage in inclusive ...
-
Artículo
Portrait of an Inclusive Lecturer: Professional and Personal Attributes
Moriña Díez, Anabel; Orozco Almario, Inmaculada Concepción (Taylor and Francis Online homepage, 2022)This paper explores how 119 Spanish lecturers nominated by their students with disabilities as being inclusive define ...
-
Artículo
Prácticas Docentes para una Pedagogía Inclusiva en Educación Primaria: escuchando las voces del Profesorado
Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Moriña Díez, Anabel (Universidad de Sevilla, 2019-07)Este artículo tiene como propósito explorar las prácticas de veinticinco docentes de Educación Primaria que desarrollan ...